Cum să dormi bine, în ciuda caniculei

E dificil să dormi neîntrerupt o noapte întreagă odată canicula instalată. Nu putem să adormim, ne trezim frecvent, iar venirea dimineții devine un moment detestabil. În plus, situația riscă să dureze, odată ce codul roșu de caniculă își face simțită prezența în peste jumătate din România.

Cum să dormi bine, în ciuda caniculei Cum să dormi bine, în ciuda caniculei Cum să dormi bine, în ciuda caniculei
Sfaturi utile
PUB

Dar lucrurile pot fi mai puțin tragice. Iată câteva sfaturi:

Când e cald, somnul nostru e mai puțin bun. Asta pentru că temperatura noastră corporală se reglează mai dificil. Crește în ultima fază a unui ciclu de somn (somnul paradoxal), ceea ce provoacă trezirea, fie și în toiul nopții. Prin urmare, obiectivul trebuie să fie scăderea temperaturii corpului, pentru a avea o noapte dormită cap-coadă.

Pregătirea camerei

În timpul zilei, închideți ferestrele pentru a evita transformarea locuinței dumneavoastră într-o adevărată seră. Acest gest simplu vă permite să scădeți temperatura interioară chiar și cu 10 grade. Noaptea, atmosfera umedă este cea mai bună pentru somn. Fără a vă transforma camera în piscină, puteți amplasa în cameră un recipient plin cu apă, să întindeți un cearceaf umed sau să pulverizăm apă pe draperii.

În locurile cu adevărat sufocante se poate folosi un ventilator plasat în spatele unui recipient umplut cu gheață. Face minuni. Aerul bate pe gheață, camera se răcorește și dă și o senzație de umiditate.

Când vă băgați în pat, sigur că e cazul să uitați de pături și pilote de iarnă. Sunt de preferat cearșafurile de bumbac, pentru că păstrează răcoarea și lasă pielea să respire. La fel și pernele. Unele au umpluturi care lasă aerul să treacă și rețin mai puțin căldura decât altele. E vorba în special umpluturile bio, de alac sau hrișcă.

Pregătirea corpului

Prima recomandare: beți apă. Și nu numai seara, înainte de culcare, ci pe durata întregii zile. Luați-vă o sticlă cu apă și puneți-o în apropierea patului, pentru a evita să vă sculați din pat și să mergeți în bucătărie, dacă vi se face sete în timpul nopții.

Cina trebuie să fie ușoară, pentru că digestia face să crească temperatura corporală. În plus, nici nu riscați să vi se facă sete dacă e vorba de o digestie scurtă. Mâncați alimente proaspete, crudități, fructe, legume, pește sau carne albă. Ar fi bine să uitați și de paharul cu alcool, pentru că și alcoolul crește temperatura corpului.

Chiar înainte de a vă băga în pat, puteți face un duș cu apă călduță. Vă permite să vă hidratați pielea. De aceea, nu vă ștergeți chiar bine-bine după ce ieșiți de sub duș. În schimb, evitați dușul cu apă rece. Nu va face decât să vă scadă pe moment, brusc, temperatura corpului, dar corpul va încerca să restabilească o temperatură medie, rezultatul fiind că vă veți încălzi în loc să vă răcoriți.

Nu vă culcați prea devreme!

Un somn mai scurt și mai eficient este mai benefic decât unul lung, dar cu frecvente întreruperi. Prin urmare, puteți decala un pic ora de culcare. Înainte să vă băgați în pat, pulverizați apă pe cearșafuri, pernă, gât, față și restul corpului, pentru a accentua impresia de răcoare. Păstrați tot timpul în minte ideea că trebuie să faceți în așa fel, încât să încercați să vă reduceți temperatura corporală.

PUB
Da-ne un like pe FACEBOOK